Gigit Pintu Tandas (=.=")


ASSALAMUALAIKUM W.R.T
Hello!! Rase cam dah lame plak x menaip... Mase tgh SPM dulu aku slalu dok sebok terbayang2 cam ne rase duduk rumah tanpa berbantalkan buku2 & berselimutkan  'highlighter'... Habis buku rujukan di'highlight' merata2.. hampir setiap baris di'highlight'.. kekonon sumenye isi penting...

 Tapi, saat2 cam tu dah berlalu & x kan mungkin dpt dikembalikan.... huhu... sedihnya rase hati ini.. (skema giler ayat aku..) Dulu, aku mmg x suke pakai baju sekolah.. mase tu, aku rase cam nk gi jmpa Datuk Hishammudin spya sruh dia hapuskan pakaian sragam sek yg wane putih tu..



"ko hengat sonang ko nak basuh baju kale putih tu.. aku ni lah dok asrama, x de mase nk sental kotoran2 yg degil tu... engko sonangla ade orang gaji, den mano ado sume2 tu.. asrama den  kat kampong jo... "
ok, sbnrnya aku plan nk ckp cam tu kat datuk H tu, tp, dsbbkan keberanian aku x smpi ke tahap king kong, jd, aku diam je.. lagipon, asrama aku tgh2 bandar n ade washing machine lg... (*_*)
 Ok, skarang  rase bosan plak duduk kat rumah... Nak pegi jenjalan, tapi x de kawan plak... sume duduk area jauh2.. ramai jugak kawan2 aku yg amek Sijil Tinggi Agama Malaysia(STAM). Tetibe rindu plak dgn kengkawan, sekolah, asrama & si 'dia'.... (muehehehe)..

kalau citer pasal asrama, bende yg paling aku x suke ialah beratur.. Rase cam byk habiskan mase dgn beratur.. setiap hari ade je bnda yg  kene beratur.. dari bangun pagi nk mandi hingga ke nak gosok gigi sebelum tido.. pendek kate, aku ni dah la x suke membuang mase dgn bebenda yg x berfaedah.. (eceh.. pandai ko ckap che').. Tetibe teringat plak satu kejadian ni.. ade sorang makhluk Allah ni... dia mandi lama giler....  aku rase kalau aku tanam 'carrot', dah bole jd pembekal sayur yg beribawa... ktorang yg beratur tunggu giliran utk mandi ni sume pelik & tertyanya2 pebenda yg dia buat dalam bilik air tu..
A: Dia memasak ke ape dlm tandas tu?
B: Ape yg dibuat dlm tandas lama2 tu??
C: Dia buka kilang baju ke dlm tandas tu??
D: Dia memang nak tido dlm tandas ke?? 
E:  Bapa lama lagi dia nak duduk dlm tandas? 
F: Dia hidup lagi ke dlm tandas tu?? ( aku la makhluk F tu.. hehe..)

Makhluk2 lain yg kat luar tu terpaksa menangguh 'hajat' masing2.. Sume yg menangguh hajat masing2 tu sampai dah terkinja2 cam monyet kat luar tandas sbb menunggu makhluk yg dalam bilik air tu....
Tunggu punya tunggu, akhirnya makhluk tu kluar jgak drpd 'tempat bersemayamnya'... Makhluk2 lain yg dah sekian lame menangguh hajat sume pegi serbu tandas... Hanya tinggal aku yg terpinga2 dgn mata yg terkebil2 memikirkan pebenda yg dibuat dlm bilik air tu?? Orang lain tunggu lama nak guna bilik air, dia bole kluar dr tandas tu dgn senyuman *_* tnpa kata ape2.. Aku rase cam nak gigit je pintu tandas tu.. #marah + geram.. =.="
ok, sekarang aku nk bgtau kpd sape2 yg mandi lama2 tu (bg yg gunakan tandas awam)..
Ingatla orang lain yg turut  beratur menunggu giliran utk gunakan bilik air!! Korang ingat korang anak Hishammudin  ke ape (sesuke hati je aku petik nama Datuk.. sori eh tukk) Bukan korg sorg je yg nk guna tandas tu.. Klu ade emergency case ke pebende skalipun, pegila minta maaf kpd org2 yg sedang menunggu anda.. Tak pun pegi la blanja ais krim ke, cokelat ke, gegula ke, lolipop ke.. (ni la masanya utk membalas dendam... muehehehe)
Akhir kata, ingatla bahawa setiap ape yg kita buat di bumi ni (x tau la klu korang di planet lain) sentiasa memerlukan  tolak ansur @ toleransi.. ok,, sampai sini je aku nak bebel..sekian, wassalam...
P/s: harap maaf, sebenarnya aku nk cter yg best2 pasal asrama.. dah jauh menyimpang plak..
       muehehehe.... Sorry.. ^_^



2 comments:

  1. assalamualaikum, sy suka ayat2 awk...bila baca rasa nk tergelak lg2 msa bab kt tandas tu...
    btw, nice try...

    ReplyDelete