Aku Budak Sekolah Yg Keji

Assalamualaikum w.r.t



Mase darjah 1 till darjah 5, aku skola kat sek. ren. bndar tun razak 1(SKBTR 1).. Pd usia yg agak muda iaitu 9 taon lg aku dah dilantik menjadi seorang pengawas. Pd mulanya aku pun agak ragu2 sama ada aku patut terima ke x? aku pon terus ragu2 n memikirkan adakah aku layak jadi seorang pengawas?? Adakah aku mempunyai kelayakan sbg pengawas? Aku termangu sendirian di ats bangku smbil kepalaku mendongak ke ats bumbung rumah menandakan aku sedang berfikir dgn khusyuknya.. *sila baca ayat di ats dgn nada suara spt dlm majlis muhasabah diri sambil keadaan persekitaraan yg gelap hanya hanya berbekalkan mentol sbg sumber cahaya yg kini semakin meningkat harganya wlupun di kedai runcit Pak Aji*

Arghhh... Jgn jd dungu la nina (nama glemer aku mase skola rendah..) , pluang dah ade depan mate pon masih smpt nk ragu2 ke?? pdhal bukan senang ko nk jadi pengawas tau x ?? ni la masanya utk ko menakluki bumi serta merampas kmbali kuasa nenek moyang kita yg telah didominasi oleh penduduk2 bumi.. (bentak hati kecilku yg spt didiami oleh makhluk2 asing yg ditindas)


Akhirnya, aku mengikut kehendak hati yg spt dirasuki roh semangat makhluk asing sambil ketawa jahat terbahak2 sambil membayangkan alangkah indahnya bumi ini  jika aku yg menaklukinya... HaHaHaHa... (terpengaruh dgn cter Alien vs Predator krna telah berkali2 ditayangkan di Astro HBO wlupon bil Astro yg semakin meningkat hingga papa teragak2 utk menghentikan perkhidmatan Astro tetapi akhirnya terpengaruh dgn Astro Beyond dan akhirnya digntikan dgn astro lama)
 betulke aku dulu seorang pegawas?? #ragu2 dgn kelayakan diri sndiri

Semasa aku drjh 6, aku telah dipindahkan ke sktm 2. Aku pun x pasti nape aku ditukarkan ke skola lain, mungkin berbagai2 skola yg berebut2 utk memberi tawaran kpd aku kerana keterampilan dan kejayaan aku sbg seorang pegawas yg bertanggungjawab n melambangkan ciri2 seorang pelajar yg mempunyai masa depan yg cerah serta mampu menjadi contoh tauladan yg baik utk adik2 dan juga berkecenderungan utk mengharumkan nama skola dlm bidang akademik, sahsiah diri mahupun sukan, bukan hanya peringkat skola, namun hingga ke pringkat  antrabangsa .. (mimpi je la ko che na.. kehkehkeh)
rupa2nya memang aku ade ciri2 sebagai seorang pengawas yg berdedikasi n berwawasan.. ahks.. terharunya.. sob sob #terharu n teruja dgn kebolehan diri sndiri

Namun, sbg manusia biasa aku x terlepas drpd melakukan kesilapan.. (tengok, ternyata aku bukan alien).. Aku jga pernah melakukan perkara2 yg keji lagi terkutuk.. (bg kanak2 yg berumur 14 taon terbawah, anda hnya dibenarkan membaca hingga ke perenggan ini shaja krna saya bimbang anda akan terpengaruh dan mengulangi kesilapan yg saya pernah lakukan)..

Antara perkara keji yg pernah aku buat ialah ...............................................  jeng jeng jeng....... (sila saspen) .......aku menyorok dalam tandas bila x siap homework...... kihkihkih.. Jahatnya aku dulu, patutnya pengawas kena tnjuk contoh yg baik... :)

Tapi, aku dh taubat lepas kjadian  tu.... dulu, subjek yg aku paling x suke ialah math..  masih segar lagi dlm ingatn aku nama n rupa cikgu math aku mase drjh 6 dulu.. nama beliau ialah Mrs. Ng Julia.. (oh teacher, if u read this plase forgive me coz i got A for math in UPSR, PMR n SPM..)
Nak dijadikan cter, aku n member sorang lagi ni terkantoilah masa tgh sorok kat dlm toilet sbb ade student lain yg report la... Pastu, Mrs. Ng trus serbu toilet siap bwk rotan lg tau... dia tnya kwn aku nape duk dlm toilet? member aku tu dah la kaki kelentong.. dia cakap dia sakit perut.. bila Mrs, Ng tnya aku.. ntah mana aku dpt wahyu aku bole jwb cenggini "saya teman dia sbab dia kata dia takut duk dlm toilet sorg2 sbb dia kata dia rasa ade 'org' slalu ikut dia" ... muehehehehehehe.... pandai x aku coverline??
Sejak kjadian tu, aku taubat x mau kawan ngan member aku yg kaki kelentong tu... Disebabkan dia, maruah n prestasi aku sbg seorang pengawas yg mampu melonjakkan nama skola ke persada dunia dah tercalar balar serta terkoyak rabak.... (over kan?) that was my first time ok.. Jangan nk salahkan aku sbb mase tu aku hanya seorang insan yg masih lemah n mudah terpengaruh dgn rakan2 sebaya serta masih terpinga2 dlm mencari hala tuju kehidupan di ats permukaan bumi Allah yg luas ni... namun, skarang smakin jelas hala tuju hidupku lepas 5 tahun menuntut di SMA MAIWP.... Terima kasih kepada ustaz2, ustazah2 serta guru2 lain yg turut serta berusaha sehabis daya n upaya kerana telah mencurahkan ilmu n mengajar kami utk menjadi seorang khalifah yg berjaya serta berguna kpd org lain di muka bumi ini...
Sekian, wassalam..
betul ke budak ni pernah jadi  pengawas?? :P

P/S: wah wah... rindu pula kpd  SMA MAIWP..
P/S (2): sedih rasanya hati ini bila mengenangkan.. # antara lirik lagu yg slalu dinyanyikn sewaktu di asrama dulu.. :(

4 comments:

  1. wah...
    i still remember u la nina...
    the cute prefect in school...

    ReplyDelete
  2. nina, i really missed u..
    do you come to the ateeq's house..
    seriously, i wanna to meet u..
    -kar mun-

    ReplyDelete
  3. the best moment in my life was knowing you..

    ReplyDelete
  4. haha.. miss u guys too..
    i x sure la i boleh gi umah ateeq tu..

    ReplyDelete