Akhirnya Aku Lulus JPJ Kali Ke 3

Assalamualaikum w.r.t



Post kali ni khas aku taip utk sape2 yg nk tau khatimah test jpj aku yg jatuh pd hari jumaat ,30 mac 2012 n brsamaan dgn 7 jamadilawl 1433 h..
mmm... mmm.. mmm.. #tgh pkir cam ne nk start cter.. 
sebelum tu, aku nak tunjuk dulu lesen P aku.. teheeee...... :D



 Kisahnye bermula pd satu pagi yg tenang,aman,damai n harmoni....
mase my driving coach pick up aku dr rumah....
ma n ayh aku pesan suruh "wat leklok mse test jpj nnt.., jgn pkir pak cik jpj... yg kat sblh, bace doa byk2, tngkan hati, n bla.. bla.. (klu aku cter kat sini mmg smpi esok pon x habis la...)

Dipndekken cternye, dgn brbekalkn semangat serta doa2 dr parents, aku dgn jiwa yg kental n semangt yg mnggunung (kalah g. everest)...mlgkh dgn penoh yakin, semangat n berani msuk ke dlm kete coach aku yg agk pack spt ikan sardin yg dismbt ke dlm plastik..... #9 org dlm kete exora... 

 Pd mulenye aku pkir aku akn mati sbb kekrgn oksigen dlm kete tu.. #alhamdulillah.. hdup lg aku rupenye..
then,ble smpi kat kat tmpt test tu..
aku dgn smgtnya brlari n berkejar ke kauntr pndftrn utk amek no. n tunggu glirn utk brhdpn dgn lembaga yg belum aku ktahui bgaimna rupanya..(lembaga=pak cik jpj)

time aku tgh Q utk test.... jntg aku x yah cterla.. brdegup kencang mengalahkn bunyi bullet train di jepun.. aku rse org yg dduk selang 2 dr tmpt aku pon bole dgr bunyi jntg aku.... #cter nk tip top je..

 then, mak cik kat kaunter tu pggl nme aku n sruh aku msuk dlm kete viva putih yg b'plat W*T 6**4.. (no platnye trpksa aku rhsiakn demi mnjg maruah kete tu..) time tu, aku rse spt si tanggang yg di sumpah mnjd batu..
klu dicincang lumat bdnku pon blom tentu jmpe stitik darah..
( takut gler la time tu) aku pon mlgkah ke kete tu dgn kecut perut, usus, kidney n sgale mcm organ2 dlm bdn aku...
tp, x de la aku tnjk btapa terseksanya zahir n batin aku time tu.. #control confident + muke serius= bajet pro..

 time dlm kete, pak cik jpj tu slalu usha2 aku.. (sbb sbnrnye aku lupe yg aku belom pkai seat belt lg.. wakaka)..
then, ble aku sdar yg aku x pkai seat belt, aku pon pkai la bnda alah tu...
aku pon drive la kekonon mcm michael schumaker (x tau eja)....

ok... sbnrnya aku taip pepanjg ni sbb nk bgtau yg AKU LULUS TEST JPJ KETE..... #bangga

 kpd sape2 yg bg smgt n siang malam doakn sye slame ni utk lulus test jpj kete....
1) TAHNIAH... doa anda tlah dimkbulkn Allah.
2)THANK YOU VM... sye dh lulus...

#ikhlas dr makhluk yg brsyukur+teruja+gmbira.....

oh lesen L, aku dah x perlukan ko lagi... maafkan aku.... ^~^



 

P/S; rase cam nak buat kenduri kesyukuran 40 hari 40 malam plak tnda gembira yg x terhingga

No comments:

Post a Comment