Cik Adik Manis... ^_^

Assalamualaikum w.r.t
ok.. aku nk cerita pasal 'kuala lumpur' skit... maaf, aku bukan nk promote 'cuti2 kuala lumpur'.. tp, aku nk cerita pasal perasaan aku bila jenjalan di KL setelah sekian lamanya terperap di rumah...
Ade satu hari ni... #sila bygkan ye.. aku teman mama keluar gi Kl sebab mama nak tempah jahit baju raya.. (awal lagi kot nk tempah baju raya,sekarang baru bulan 4) kami memilih LRT sbg alternatif utk ke KL.. serius mula2 aku x tau cam ne nak guna mesin utk beli tiket kat stesen LRT tu... mase on the way (otw) nk gi KL tu kan, LRT tu x de la ramai mane cam mase nak balik.. kami tiba di masjid jamek.. sedang kami jenjalan di tepi jalan masjid jamek, mama tetibe ternampak kedai jual tudung indon(yg lelong tu).. dah memang fitrah pompuan x senang duduk bila nmpk ade perkaraan 'lelong', 'sale', 'jualan murah', 'year end sale'(yes), & etc.. (byk lagi la)..

mama pon singgah la kejap kat kedai tu.. mase mama dok membelek2 tudung tu, (belek je, x beli pon) aku pon turut serta membelek2 ^.^ (like mom like daughter) tetiba ade sorang 'abang' bangla ni panggil aku: "adik manis, mari tengok ini tudung baru sampai" haha.. adik ?? sejak bile plak aku kawen ngan adik die?? adik manis?? guess ape yg aku rase time tu... bangga gile.. 0.o .. nak je aku ckap kat 'abang' bangla tu: "klu saye adik manis, awak x bole bagi free je ke??" tp, disebabkan aku tgh tersenyum sensorang cam kerang busuk, (lepas dipanggil adik manis) x terkeluar la plak suara aku mase tu.. lidah aku mcm lidah si tanggang yg kena sumpah jadi batu.. mama kat sebelah dah tergelak2.. akhirnya, aku lari je dari situ.. lepas semput2 kami jenjalan.. kami tiba juga di 'Pertama' (kat situlah tailor baju tu.. mama cakap tailor tu jahit best)
muka yang bajet manis setelah dipanggil adik manis.. :D

oh, lupe nk cerita cam ne suasana kat Masjid Jamek td.. ape pandangan anda ttg MJ?? kalau tnya aku, aku jwab: "betul ke saya berada di Malaysia??" serius aku rase cam tgh menikmati perlancongan percuma di Bangladesh.. aku rase ratio utk org M'sia kat itu hanya 1:15... ramai sangat warganegara asing.. ok, aku dah habis cter pasal MJ.. lepas kluar dari 'Pertama' td, ktorang gi 'Sogo' plak.. time dekat entrance Sogo tu, baru aku rase cam melawat negara omputih.. kami lunch kat tgkat 6 (tu pun aku nk cter)..
lepas lunch, kami gi shopping2 kat sogo tu la.. (mama beli cadar je)... kami jga singgah di 'pustaka mukmin'.. (satu lg tempat yg aku rase mcm destinasi percutian di Bangladesh)... wlupon sesak, kat situ la byk buku2 yg manusia cari.. baik drpd novel smpai ke buku2 aktiviti budak2 tadika ade dijual kat situ.. so, klu nak cari buku2 yg x de kat pustaka rumah anda, kunjungilah pustaka mukmin.. (eh, sejak bila aku jd promoter pustaka mukmin ni? =.=' )
mase nak balik rumah tu, keadaan dlm LRT tu mcm ikan bilis dlm plastik je.. Sesak sangat.. pening aku dibuatnya.. serius, aku mmg x cukup oksigen time tu.. masa berlalu & akhirnya aku selamat sampai di rumah aku... skarang, baru aku sedar yg aku sangat perlu bersyukur dgn nikmat yg Allah bg selama ni.. nikmat yg aku maksudkan ialah nikmat kesenangan hidup.. Alhamdulillah..
ada rupa macam pelancong hong kong yg tgah melawat Malaysia tak?? kihkih

ok, tu je yg aku nk bebel setakat ni.. sekian, wassalam.. ^_^
p/s: bersyukurlah dgn ape yg anda ade slame ni.. ingatlah ade orang yg lagi kurang bernasib baik drpd anda.. Bersyukurlah selalu sebelum Allah menarik balik nikmat tu.. ucapkan Alhamdulillah.. فدآئمـاً قلْ الحمدُ لله ♥ (maka ucapkan la Alhamdulillah selalu..)

2 comments:

  1. hai ..adik maniss..... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho...
      janganla panggil saya adik manis...
      malu saya.. =_='

      Delete