Gagal Test JPJ (episod 1)

Assalamualaikum w.r.t


POST INI KHAS AKU BUAT UTK SAPE2 YG NK BACE @ TAU TTG KISAH HIDUP AKU JE!!! Terutmanya Syaz Mansor( x nk bace sudah.. aku x paksa pun).
k.....mane ade aku menyepi mne2..
meh aku cter sedikit sebanyak kisah hidup aku kat korang........
kisahnye bermule cam gini.........
* bygkan......
Pada satu pagi yg damai, tenang n hrmoni...
 pagi itu ialh 2 mac yg lalu...
hari yg boleh dikategorikan sbg hari yg agak bersejarah dalam hidup aku...   Mase test dlm track aku dah lulus la...toksah cter la cam kacang goreng je.. ( eceh.. berlagak plak...) Tapi, memang betulla walaupun agak nervous...
 Pastu, bile tibe giliran aku nak on the road, FAILED.. pasai apa??? Aku x sempat pula nak berlagak n tunjuk terror aku kat pak cik jpj yg agak masam mencuka mukanya sampai menganggu kekonfidenan aku...
.



 Korang bayangkanla waktu on the road tu.. kete semua beratur cam semut... atau mcm bdak2 sma maiwp beratur nak amik makanan waktu lunch kat kantin... atau baldi2 yg bratur nk mnunngu giliran bilik air yg smmgnya x mencukupi sangat la untuk jumlah kepadatan penduduk wisma zelan kalau nak dibandingkan dengan asrama len.....( aku dh type bebnyk ni..so, sile bygkn...)
On the road failed... ha ha
.
 Baru aku nak keluar road, pastu che pi langgar kete orang.. pak cik jpj tu kata gagal serta merta...dia kata sebab itu dikira pemanduan secara berbahaya... waktu langgar tu mula2 takut jpj tu marah.... Dia tenung aku cam buaya tengok semut je, bole juga  cam gajah tengok hamster ataupon harimau tengok koala.. ( korang perasan tak yg hewan aku pilih tu sumenya comel2 belaka semata2 utk menandakan yg aku juga mempunyai ciri2 spt mereka.. kihkih)
Tp, aku wat DONO je la mule2...(x kan nak nangis kot.. malula.. AKU DAH 18) kete baru je gerak 1 meter.. lambat pusing stereng je... bukit, side parking n 3 pointer sume ok dah.. full mark lagi tau <------ saje je aku bold kan tulisan ni...

 Mcm tu la kisah nye. inilah sdikit sebanyak salah satu drpd kisah hidup aku yg agak memalukan serta menconteng arang ke muka aku yg seolah2 x bersalah n seperti difitnah spt terfitnahnya Fahri dlm cerita Ayat2 Cinta yg difitnah merog** padahal bukan salahnya, cam tu juga muka aku mase tu... (overnye ko che)
P/s; Kegagalan ini bukan bermakna aku adalah seorang yg lemah ya... (ingat tu <---ni ayat amaran tau) 

1 comment: