Tanda Seorang Lelaki Benar2 Mencintai Anda

Assalamualaikum w.r.t




Kalau korang baca entri aku yg bertajuk Tak Tahu Nak Buat Tajuk Apa ni, aku ada bagitahu yg aku nak hadiahkan sesuatu yang berfaedah buat engkorang ye tak? Aku tak tahu la benda ni berfaedah ke tak tapi aku rasa macam berfaedah bagi aku tahu? Aku tak tahu la benda ni betul ke tak tapi aku cuma nak share something yg someone post kat FB. Entah sejauh mana kebenaran benda ni aku tak tahu la sebab aku tak pernah rasa dicintai lelaki. ( poyo la ko che na). Okey, tanpa membuang masa aku dan korang, jemputla baca.

Tanda Seorang Lelaki Benar2 Mencintai Anda
1. Dia tidak malu untuk berbual dgn wanita lain, tetapi apabila berjumpa perempuan yg disayanginya dia akan ter'kelu' jadi batu kejap.
 (oh, betulkah?)
X
X
X
X
X
X
2. Dia tidak suka melihat orang yg disayanginya berbual dengan lelaki lain walaupun temannya sendiri.
X
X
X
X
X
X
3. Si dia sanggup menunggu anda walaupun anda sudah punya boyfie kerana baginya selagi belum berkahwin tidak semestinya jodoh.
(yes, i like it and bagi pendapat aku lagi bagus kalau dia terus jumpa parents korang dan mintak izin kawen)
X
X
X
X
X
X
4. Si lelaki akan menunggu anda walaupun anda menyuruhnya tunggu sampai mati.
(mmm.. aku tak tahu nak komen apa pasal ni sebab aku TAK PERNAH lagi jumpa mamat melayu yang sudi buat cam ni ye tak? kalau dalam drama korea tu toksah cerita la betapa indahnya hidup kalau betul2 ada laki yg sanggup menunggu. Cuba korang test suruh mamat Melayu tunggu korang bawah hujan tanpa payung paling kurang 1 jam. Ade yg sanggup? jangan cakap nak tunggu sampai mati la, cuba 1 jam dulu. ade? psstt... ni pendapat aku ok. setiap orang ade pendapat berbeza. pendapat aku pula bole berubah hanya setelah aku menjumpainya paham?)
X
X
X
X
X
X
5. Si dia tidak mahu anda menjadi 'couple' nya tetapi 'isterinya' (
yay. i like it very much. sekarang ni agak sukar nak jumpa lelaki yg macam ni tahu?)
X
X
X
X
X
X
6. Dia akan menerima kekurangan anda.
 (ya, dia akan tetap menerima anda walaupun anda tidak mempunyai raut wajah yang jelita seperti Erra Fazira dan tidak sekaya Bill gates)
X
X
X
X
X
X
7. Dia tidak pernah berasa bosan walaupun  sudah berjam lamanya dengan anda.
(erk... aku tak tahu la betul ke tak sebab aku ialah seorang yg cepat bosan dengan sesuatu)
X
X
X
X
X
X
Wahai kaum hawa! Ingat lah mencari wanita yg menangis untuk teman lelaki nya 'RAMAI' tetapi nak cari lelaki yg menangis untuk wanita adalah 1 dalam 1000! Jadi hargailah lelaki yg benar2 mencintai anda.



Wahai kaum Adam! Janganlah kamu melakukan sesuatu yang tidak elok terhadap mana mana wanita kerana sesungguhnya setiap kebaikan akan dibalas dengan kebaikan. Begitu juga dengan setiap kejatan akan dibalas dengan kejahatan juga. Kalau sekarang anda melakukan sesuatu yg tak elok terhadap perempuan, mungkin ibu anda sendiri, kakak kandung, adik  perempuan kandung, isteri dan barangkali anak perempuan anda sendiri yang menerima balasan daripada perbuatan khianat yg pernah anda lakukan terhadap mana mana wanita dulu. Jika anda sedar anda bersalah, maka bertaubatlah kerana sesungguhnya Allah itu yang Maha Menerima Taubat..


"sesungguhnya sebaik baik mereka yang membuat dosa ialah mereka yang bertaubat"

Haa... Sengaja aku tulis wahai kaum adam tu biar kasi jiwa gerun hati gentar bila engkorang yg laki2 ni baca jadi insaf sikit. Siap bagi ayat quran lagi tahu. okey?


No comments:

Post a Comment